Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 10/2024
Kohderyhmä: Miehet 45–64
Kohderyhmän väestö: 688 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 639 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 0 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 9 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,7 %23,5 %548 00080 %
Yle TV211,7 %8,8 %520 00076 %
Yle Teema&Fem3,3 %2,8 %359 00052 %
Yle yhteensä39,7 %35,0 %600 00087 %
MTV316,9 %20,4 %553 00080 %
Sub5,7 %5,8 %423 00061 %
AVA2,3 %2,3 %291 00042 %
C More Total1,6 %1,6 %153 00022 %
MTV yhteensä26,6 %30,1 %593 00086 %
Nelonen7,8 %10,9 %476 00069 %
Jim2,7 %3,4 %348 00051 %
Liv1,2 %1,3 %287 00042 %
Hero0,8 %1,0 %186 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,4 %16,7 %536 00078 %
TV52,7 %2,8 %377 00055 %
Kutonen3,7 %3,3 %334 00049 %
Frii1,7 %1,2 %203 00029 %
The Discovery Channel0,3 %0,1 %19 0003 %
TLC0,5 %0,6 %161 00023 %
Warner Bros. Discovery9,4 %8,6 %473 00069 %
STAR Channel2,8 %3,0 %254 00037 %
National Geographic Channel4,4 %2,5 %301 00044 %
Disney Finland7,2 %5,4 %399 00058 %
Muut5,6 %5,1 %298 00043 %
Yhteensä100,0 %100,0 %639 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.