Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 10/2024
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 471 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 989 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 80 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 26 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 38 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,3 %26,0 %1 504 00061 %
Yle TV212,7 %8,9 %1 438 00058 %
Yle Teema&Fem3,4 %3,1 %984 00040 %
Yle yhteensä43,5 %38,0 %1 713 00069 %
MTV317,0 %20,9 %1 580 00064 %
Sub4,9 %5,0 %1 139 00046 %
AVA2,3 %2,4 %764 00031 %
C More Total2,3 %2,7 %455 00018 %
MTV yhteensä26,5 %31,0 %1 748 00071 %
Nelonen7,6 %10,4 %1 333 00054 %
Jim2,6 %3,2 %877 00035 %
Liv1,2 %1,4 %751 00030 %
Hero0,6 %0,8 %460 00019 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,9 %15,8 %1 520 00062 %
TV52,4 %2,5 %969 00039 %
Kutonen2,9 %2,4 %795 00032 %
Frii1,7 %1,3 %507 00021 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %34 0001 %
TLC0,7 %0,7 %468 00019 %
Warner Bros. Discovery8,1 %7,2 %1 252 00051 %
STAR Channel2,5 %2,4 %609 00025 %
National Geographic Channel3,4 %2,1 %710 00029 %
Disney Finland6,0 %4,5 %960 00039 %
Muut5,4 %5,3 %858 00035 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 989 00080 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.