Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 8/2024
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 013 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 125 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 6 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 44 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,6 %28,7 %3 202 00064 %
Yle TV210,9 %7,1 %3 041 00061 %
Yle Teema&Fem3,2 %2,5 %1 944 00039 %
Yle yhteensä42,7 %38,3 %3 571 00071 %
MTV319,6 %23,6 %3 342 00067 %
Sub4,5 %4,5 %2 193 00044 %
AVA2,9 %2,9 %1 714 00034 %
C More Total2,0 %1,5 %922 00018 %
MTV yhteensä29,0 %32,5 %3 648 00073 %
Nelonen7,0 %9,9 %2 849 00057 %
Jim1,9 %2,0 %1 693 00034 %
Liv1,6 %1,7 %1 618 00032 %
Hero0,8 %1,0 %986 00020 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,3 %14,5 %3 231 00064 %
TV52,6 %2,6 %2 014 00040 %
Kutonen2,1 %1,9 %1 499 00030 %
Frii2,3 %1,7 %1 076 00021 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %44 0001 %
TLC1,9 %1,8 %1 016 00020 %
Warner Bros. Discovery9,3 %8,4 %2 604 00052 %
STAR Channel2,0 %2,0 %1 277 00025 %
National Geographic Channel2,5 %1,6 %1 289 00026 %
Disney Finland4,5 %3,6 %1 879 00037 %
Muut4,3 %3,7 %1 556 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 125 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.