Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 8/2024
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 430 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 110 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 78 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 8 t 40 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 14 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV111,9 %14,0 %648 00045 %
Yle TV211,4 %7,3 %674 00047 %
Yle Teema&Fem1,1 %1,3 %265 00019 %
Yle yhteensä24,4 %22,6 %859 00060 %
MTV320,9 %24,8 %753 00053 %
Sub7,4 %6,0 %495 00035 %
AVA2,6 %2,4 %293 00020 %
C More Total2,4 %1,9 %166 00012 %
MTV yhteensä33,3 %35,2 %900 00063 %
Nelonen8,8 %11,7 %666 00047 %
Jim2,2 %2,6 %326 00023 %
Liv2,2 %2,3 %339 00024 %
Hero0,9 %1,1 %202 00014 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,1 %17,8 %808 00057 %
TV55,1 %5,4 %486 00034 %
Kutonen3,2 %3,0 %294 00021 %
Frii3,3 %2,1 %184 00013 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %12 0001 %
TLC2,9 %2,4 %200 00014 %
Warner Bros. Discovery15,0 %13,3 %660 00046 %
STAR Channel5,9 %5,0 %339 00024 %
National Geographic Channel2,2 %2,0 %205 00014 %
Disney Finland8,0 %6,9 %422 00030 %
Muut6,4 %5,6 %391 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 110 00078 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.