Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 11/2024
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 727 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 329 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 30 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 39 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,9 %25,8 %1 715 00063 %
Yle TV213,5 %7,5 %1 680 00062 %
Yle Teema&Fem4,1 %3,3 %1 115 00041 %
Yle yhteensä43,4 %36,5 %2 031 00074 %
MTV321,6 %24,9 %1 858 00068 %
Sub2,1 %2,4 %1 038 00038 %
AVA3,0 %3,0 %916 00034 %
C More Total1,5 %1,3 %438 00016 %
MTV yhteensä28,3 %31,5 %2 003 00073 %
Nelonen8,7 %12,8 %1 602 00059 %
Jim2,0 %2,6 %930 00034 %
Liv2,2 %2,2 %930 00034 %
Hero0,7 %1,1 %525 00019 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,7 %18,7 %1 846 00068 %
TV52,9 %2,6 %1 091 00040 %
Kutonen1,2 %1,3 %629 00023 %
Frii2,5 %2,0 %572 00021 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %57 0002 %
TLC3,0 %2,6 %581 00021 %
Warner Bros. Discovery9,6 %8,6 %1 388 00051 %
STAR Channel1,8 %2,0 %597 00022 %
National Geographic Channel1,1 %0,8 %508 00019 %
Disney Finland2,9 %2,8 %859 00032 %
Muut2,9 %2,6 %748 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 329 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.