Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 11/2024
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 392 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 430 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 15 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 36 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,5 %26,3 %3 249 00060 %
Yle TV214,5 %8,1 %3 247 00060 %
Yle Teema&Fem3,6 %3,0 %2 108 00039 %
Yle yhteensä44,6 %37,4 %3 857 00072 %
MTV318,9 %22,3 %3 493 00065 %
Sub3,3 %3,8 %2 190 00041 %
AVA2,5 %2,7 %1 662 00031 %
C More Total2,1 %2,2 %984 00018 %
MTV yhteensä26,8 %31,0 %3 828 00071 %
Nelonen8,1 %11,8 %3 028 00056 %
Jim2,4 %3,0 %1 917 00036 %
Liv1,7 %1,7 %1 744 00032 %
Hero0,7 %1,1 %1 007 00019 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,9 %17,6 %3 472 00064 %
TV53,0 %2,9 %2 190 00041 %
Kutonen1,9 %1,9 %1 438 00027 %
Frii2,1 %1,7 %1 136 00021 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %121 0002 %
TLC1,9 %1,7 %1 069 00020 %
Warner Bros. Discovery9,0 %8,3 %2 745 00051 %
STAR Channel2,0 %2,2 %1 252 00023 %
National Geographic Channel2,1 %1,2 %1 217 00023 %
Disney Finland4,1 %3,4 %1 812 00034 %
Muut3,8 %3,5 %1 625 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 430 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.