Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 12/2024
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 288 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 243 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 40 t 8 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 44 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV132,4 %31,5 %1 226 00095 %
Yle TV214,1 %8,3 %1 162 00090 %
Yle Teema&Fem4,4 %4,2 %949 00074 %
Yle yhteensä50,9 %44,0 %1 238 00096 %
MTV320,0 %24,4 %1 177 00091 %
Sub2,6 %3,0 %789 00061 %
AVA2,5 %2,5 %709 00055 %
C More Total1,7 %2,0 %318 00025 %
MTV yhteensä26,9 %31,9 %1 196 00093 %
Nelonen6,5 %9,5 %981 00076 %
Jim2,2 %2,5 %712 00055 %
Liv1,5 %1,4 %698 00054 %
Hero0,5 %0,9 %401 00031 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,7 %14,2 %1 062 00083 %
TV52,0 %2,1 %738 00057 %
Kutonen1,6 %0,9 %525 00041 %
Frii1,6 %1,3 %434 00034 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %20 0002 %
TLC1,4 %1,5 %418 00033 %
Warner Bros. Discovery6,8 %6,0 %853 00066 %
STAR Channel0,7 %0,8 %394 00031 %
National Geographic Channel2,1 %1,4 %465 00036 %
Disney Finland2,7 %2,2 %601 00047 %
Muut3,0 %3,1 %543 00042 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 243 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.