Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 13/2024
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 288 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 258 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 98 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 36 t 28 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 13 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV134,3 %32,4 %1 243 00097 %
Yle TV28,3 %5,8 %1 111 00086 %
Yle Teema&Fem4,6 %3,8 %990 00077 %
Yle yhteensä47,2 %42,0 %1 252 00097 %
MTV318,8 %23,5 %1 196 00093 %
Sub3,3 %3,3 %823 00064 %
AVA2,5 %2,6 %759 00059 %
C More Total3,1 %2,6 %252 00020 %
MTV yhteensä27,8 %32,0 %1 212 00094 %
Nelonen7,1 %9,8 %1 020 00079 %
Jim2,4 %2,8 %754 00059 %
Liv1,5 %1,3 %708 00055 %
Hero0,8 %1,3 %504 00039 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,8 %15,2 %1 119 00087 %
TV52,3 %2,1 %728 00057 %
Kutonen1,4 %1,0 %561 00044 %
Frii2,1 %1,9 %507 00039 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %5 0000 %
TLC1,6 %1,4 %464 00036 %
Warner Bros. Discovery7,5 %6,5 %869 00068 %
STAR Channel0,8 %0,8 %382 00030 %
National Geographic Channel2,7 %1,6 %508 00039 %
Disney Finland3,5 %2,4 %631 00049 %
Muut3,4 %4,0 %533 00041 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 258 00098 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.