Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 13/2024
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 013 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 040 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 51 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 33 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,7 %24,7 %3 078 00061 %
Yle TV28,5 %6,1 %2 834 00057 %
Yle Teema&Fem3,7 %3,2 %1 997 00040 %
Yle yhteensä38,9 %34,0 %3 443 00069 %
MTV318,3 %22,1 %3 300 00066 %
Sub4,2 %4,3 %2 213 00044 %
AVA2,7 %2,6 %1 686 00034 %
C More Total3,7 %4,0 %832 00017 %
MTV yhteensä28,8 %33,0 %3 599 00072 %
Nelonen8,5 %11,5 %2 816 00056 %
Jim2,6 %3,1 %1 869 00037 %
Liv1,8 %1,7 %1 744 00035 %
Hero0,9 %1,3 %1 127 00022 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,8 %17,6 %3 207 00064 %
TV53,7 %3,6 %2 065 00041 %
Kutonen2,3 %1,8 %1 507 00030 %
Frii2,4 %2,1 %1 168 00023 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %49 0001 %
TLC1,9 %1,5 %1 110 00022 %
Warner Bros. Discovery10,4 %9,1 %2 613 00052 %
STAR Channel2,2 %2,2 %1 209 00024 %
National Geographic Channel2,8 %1,8 %1 221 00024 %
Disney Finland4,9 %4,0 %1 794 00036 %
Muut4,9 %5,4 %1 533 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 040 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.