Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 13/2024
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 542 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 120 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 43 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 32 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,0 %25,1 %1 586 00062 %
Yle TV27,9 %5,6 %1 455 00057 %
Yle Teema&Fem4,2 %3,5 %1 033 00041 %
Yle yhteensä39,1 %34,2 %1 795 00071 %
MTV320,5 %24,0 %1 752 00069 %
Sub3,0 %3,0 %1 065 00042 %
AVA3,2 %3,1 %895 00035 %
C More Total2,3 %2,4 %380 00015 %
MTV yhteensä29,1 %32,5 %1 902 00075 %
Nelonen9,5 %13,0 %1 481 00058 %
Jim2,3 %2,8 %903 00036 %
Liv2,3 %1,9 %949 00037 %
Hero0,8 %1,0 %539 00021 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,8 %18,8 %1 689 00066 %
TV53,7 %3,4 %1 044 00041 %
Kutonen1,4 %1,2 %661 00026 %
Frii2,8 %2,4 %570 00022 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %15 0001 %
TLC2,9 %2,2 %610 00024 %
Warner Bros. Discovery10,9 %9,4 %1 334 00052 %
STAR Channel1,7 %1,8 %542 00021 %
National Geographic Channel1,7 %1,2 %528 00021 %
Disney Finland3,5 %3,0 %827 00033 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut3,7 %3,8 %690 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 120 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.