Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 14/2024
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 542 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 163 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 9 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 44 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,0 %24,2 %1 663 00065 %
Yle TV210,3 %6,7 %1 560 00061 %
Yle Teema&Fem3,7 %2,6 %1 024 00040 %
Yle yhteensä40,1 %33,5 %1 883 00074 %
MTV322,1 %25,5 %1 769 00070 %
Sub2,7 %3,0 %1 036 00041 %
AVA3,0 %2,7 %949 00037 %
C More Total1,6 %1,9 %458 00018 %
MTV yhteensä29,4 %33,0 %1 916 00075 %
Nelonen9,7 %14,5 %1 536 00060 %
Jim2,3 %2,5 %909 00036 %
Liv2,3 %2,0 %923 00036 %
Hero0,8 %1,1 %516 00020 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,1 %20,1 %1 708 00067 %
TV53,8 %3,7 %1 106 00044 %
Kutonen1,3 %1,1 %692 00027 %
Frii2,5 %2,2 %560 00022 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %14 0001 %
TLC2,4 %2,0 %647 00025 %
Warner Bros. Discovery10,0 %8,9 %1 393 00055 %
STAR Channel1,6 %1,4 %627 00025 %
National Geographic Channel1,4 %1,0 %555 00022 %
Disney Finland3,1 %2,4 %898 00035 %
Muut3,5 %3,4 %751 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 163 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.