Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 14/2024
Kohderyhmä: Miehet 45–64
Kohderyhmän väestö: 688 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 647 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 29 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 21 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV122,8 %21,2 %565 00082 %
Yle TV212,6 %9,2 %554 00081 %
Yle Teema&Fem2,5 %2,2 %353 00051 %
Yle yhteensä38,0 %32,5 %609 00089 %
MTV315,8 %18,4 %554 00081 %
Sub5,1 %6,1 %452 00066 %
AVA2,1 %2,4 %335 00049 %
C More Total2,7 %3,4 %203 00030 %
MTV yhteensä25,7 %30,3 %604 00088 %
Nelonen8,7 %12,5 %515 00075 %
Jim3,4 %3,7 %385 00056 %
Liv1,2 %1,6 %291 00042 %
Hero0,6 %1,0 %201 00029 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,9 %18,7 %573 00084 %
TV54,7 %4,8 %435 00063 %
Kutonen4,1 %3,5 %363 00053 %
Frii1,7 %1,1 %224 00033 %
The Discovery Channel0,4 %0,2 %22 0003 %
TLC0,6 %0,6 %181 00026 %
Warner Bros. Discovery11,9 %10,3 %512 00075 %
STAR Channel2,2 %2,4 %262 00038 %
National Geographic Channel4,1 %2,5 %301 00044 %
Disney Finland6,3 %4,9 %402 00059 %
Muut5,8 %5,8 %299 00044 %
Yhteensä100,0 %100,0 %647 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.