Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 14/2024
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 371 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 292 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 20 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 11 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV122,1 %20,9 %1 136 00083 %
Yle TV211,3 %8,2 %1 050 00077 %
Yle Teema&Fem2,7 %2,0 %729 00053 %
Yle yhteensä36,1 %31,1 %1 225 00090 %
MTV317,6 %20,5 %1 109 00081 %
Sub4,3 %4,9 %816 00060 %
AVA2,9 %2,9 %678 00050 %
C More Total2,5 %3,1 %362 00026 %
MTV yhteensä27,3 %31,4 %1 208 00088 %
Nelonen10,3 %15,0 %1 001 00073 %
Jim2,9 %3,0 %670 00049 %
Liv1,9 %1,8 %628 00046 %
Hero0,8 %1,1 %384 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,9 %21,0 %1 125 00082 %
TV54,6 %4,4 %824 00060 %
Kutonen2,9 %2,3 %607 00044 %
Frii2,7 %2,0 %449 00033 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %25 0002 %
TLC1,8 %1,3 %403 00029 %
Warner Bros. Discovery12,3 %10,2 %983 00072 %
STAR Channel1,9 %2,0 %476 00035 %
National Geographic Channel3,0 %1,9 %508 00037 %
Disney Finland4,9 %3,9 %709 00052 %
Muut5,0 %4,6 %522 00038 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 292 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.