Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 14/2024
Kohderyhmä: Naiset 45–64
Kohderyhmän väestö: 683 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 645 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 10 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 1 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV121,2 %20,7 %571 00084 %
Yle TV29,9 %7,1 %496 00073 %
Yle Teema&Fem3,0 %1,8 %376 00055 %
Yle yhteensä34,0 %29,6 %617 00090 %
MTV319,7 %22,7 %555 00081 %
Sub3,5 %3,7 %364 00053 %
AVA3,7 %3,3 %343 00050 %
C More Total2,4 %2,7 %159 00023 %
MTV yhteensä29,2 %32,5 %604 00088 %
Nelonen12,1 %17,6 %486 00071 %
Jim2,4 %2,3 %285 00042 %
Liv2,7 %2,1 %337 00049 %
Hero0,9 %1,2 %183 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä18,2 %23,2 %552 00081 %
TV54,5 %3,9 %389 00057 %
Kutonen1,5 %1,2 %244 00036 %
Frii3,8 %3,0 %225 00033 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %3 0000 %
TLC3,0 %2,0 %222 00033 %
Warner Bros. Discovery12,8 %10,1 %470 00069 %
STAR Channel1,5 %1,6 %214 00031 %
National Geographic Channel1,8 %1,2 %206 00030 %
Disney Finland3,3 %2,9 %307 00045 %
Muut4,0 %3,4 %223 00033 %
Yhteensä100,0 %100,0 %645 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.