Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 14/2024
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 392 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 487 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 7 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 35 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,7 %24,3 %3 320 00062 %
Yle TV211,9 %7,4 %3 299 00061 %
Yle Teema&Fem3,3 %2,6 %2 003 00037 %
Yle yhteensä40,9 %34,2 %3 874 00072 %
MTV318,8 %22,5 %3 488 00065 %
Sub3,8 %4,3 %2 289 00042 %
AVA2,6 %2,5 %1 819 00034 %
C More Total2,1 %2,7 %1 002 00019 %
MTV yhteensä27,3 %32,0 %3 874 00072 %
Nelonen9,0 %13,0 %3 191 00059 %
Jim2,7 %2,9 %1 943 00036 %
Liv1,8 %1,9 %1 789 00033 %
Hero0,8 %1,1 %1 064 00020 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,2 %18,9 %3 545 00066 %
TV54,0 %4,1 %2 314 00043 %
Kutonen2,2 %1,7 %1 630 00030 %
Frii2,1 %1,7 %1 123 00021 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %57 0001 %
TLC1,6 %1,3 %1 175 00022 %
Warner Bros. Discovery10,2 %9,0 %2 865 00053 %
STAR Channel2,0 %1,9 %1 377 00026 %
National Geographic Channel2,4 %1,5 %1 316 00024 %
Disney Finland4,4 %3,4 %1 985 00037 %
Muut4,4 %4,5 %1 705 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 487 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.