Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 14/2024
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 471 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 019 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 6 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 44 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,1 %24,8 %1 523 00062 %
Yle TV212,5 %8,0 %1 497 00061 %
Yle Teema&Fem2,8 %2,4 %923 00037 %
Yle yhteensä41,4 %35,3 %1 722 00070 %
MTV315,9 %19,5 %1 573 00064 %
Sub5,0 %5,7 %1 147 00046 %
AVA2,3 %2,3 %840 00034 %
C More Total2,6 %3,6 %504 00020 %
MTV yhteensä25,7 %31,1 %1 746 00071 %
Nelonen7,8 %11,1 %1 451 00059 %
Jim3,1 %3,4 %993 00040 %
Liv1,4 %1,6 %843 00034 %
Hero0,7 %1,2 %536 00022 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,0 %17,3 %1 624 00066 %
TV54,4 %4,5 %1 137 00046 %
Kutonen3,2 %2,5 %902 00037 %
Frii1,8 %1,3 %557 00023 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %39 0002 %
TLC0,8 %0,6 %513 00021 %
Warner Bros. Discovery10,5 %9,2 %1 375 00056 %
STAR Channel2,3 %2,3 %707 00029 %
National Geographic Channel3,5 %2,2 %740 00030 %
Disney Finland5,9 %4,5 %1 032 00042 %
Muut5,3 %5,5 %871 00035 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 019 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.