Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 14/2024
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 665 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 175 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 4 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 35 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,7 %24,7 %1 595 00060 %
Yle TV213,1 %8,1 %1 626 00061 %
Yle Teema&Fem2,8 %2,4 %955 00036 %
Yle yhteensä41,6 %35,2 %1 864 00070 %
MTV315,7 %19,4 %1 655 00062 %
Sub4,9 %5,7 %1 200 00045 %
AVA2,2 %2,3 %852 00032 %
C More Total2,7 %3,7 %523 00020 %
MTV yhteensä25,5 %31,1 %1 858 00070 %
Nelonen8,0 %11,1 %1 553 00058 %
Jim3,1 %3,4 %1 018 00038 %
Liv1,4 %1,6 %848 00032 %
Hero0,7 %1,2 %540 00020 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,2 %17,4 %1 732 00065 %
TV54,3 %4,5 %1 173 00044 %
Kutonen3,2 %2,5 %927 00035 %
Frii1,8 %1,3 %557 00021 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %39 0001 %
TLC0,7 %0,6 %522 00020 %
Warner Bros. Discovery10,4 %9,2 %1 423 00053 %
STAR Channel2,3 %2,4 %729 00027 %
National Geographic Channel3,5 %2,2 %750 00028 %
Disney Finland5,8 %4,5 %1 062 00040 %
Muut5,3 %5,6 %918 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 175 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.