Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 13/2024
Kohderyhmä: Miehet 25–44
Kohderyhmän väestö: 739 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 530 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 72 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 8 t 14 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 11 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV111,6 %11,3 %315 00043 %
Yle TV29,8 %6,3 %286 00039 %
Yle Teema&Fem1,3 %1,9 %135 00018 %
Yle yhteensä22,7 %19,6 %385 00052 %
MTV317,7 %18,8 %353 00048 %
Sub7,1 %7,0 %225 00030 %
AVA1,9 %2,1 %132 00018 %
C More Total6,3 %9,5 %112 00015 %
MTV yhteensä33,1 %37,3 %423 00057 %
Nelonen9,0 %11,0 %304 00041 %
Jim3,0 %3,6 %169 00023 %
Liv1,8 %2,2 %134 00018 %
Hero0,9 %1,2 %95 00013 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,7 %18,0 %354 00048 %
TV57,0 %7,0 %224 00030 %
Kutonen5,0 %4,2 %160 00022 %
Frii2,4 %1,6 %72 00010 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %3 0000 %
TLC0,9 %0,8 %100 00013 %
Warner Bros. Discovery15,6 %13,6 %299 00040 %
STAR Channel7,4 %6,5 %161 00022 %
National Geographic Channel3,0 %2,2 %114 00015 %
Disney Finland10,4 %8,7 %204 00028 %
Muut8,1 %11,4 %239 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %530 00072 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.