Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 12/2024
Kohderyhmä: Naiset 45–64
Kohderyhmän väestö: 683 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 633 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 25 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 55 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV121,1 %21,2 %539 00079 %
Yle TV210,9 %8,6 %491 00072 %
Yle Teema&Fem3,1 %2,4 %322 00047 %
Yle yhteensä35,1 %32,2 %587 00086 %
MTV320,3 %22,8 %541 00079 %
Sub3,3 %3,5 %331 00048 %
AVA3,6 %2,9 %296 00043 %
C More Total2,2 %2,5 %154 00023 %
MTV yhteensä29,4 %31,7 %566 00083 %
Nelonen10,8 %15,8 %470 00069 %
Jim2,1 %2,4 %255 00037 %
Liv3,1 %2,5 %319 00047 %
Hero0,7 %0,9 %164 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,7 %21,5 %520 00076 %
TV54,3 %3,2 %348 00051 %
Kutonen1,8 %1,3 %198 00029 %
Frii3,6 %3,1 %198 00029 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %12 0002 %
TLC3,2 %2,2 %176 00026 %
Warner Bros. Discovery13,0 %9,9 %419 00061 %
STAR Channel2,2 %2,2 %154 00023 %
National Geographic Channel1,3 %1,1 %217 00032 %
Disney Finland3,5 %3,2 %279 00041 %
Muut3,6 %2,9 %222 00033 %
Yhteensä100,0 %100,0 %633 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.