Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 16/2024
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 371 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 270 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 56 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 59 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV122,3 %21,0 %1 106 00081 %
Yle TV27,1 %6,7 %943 00069 %
Yle Teema&Fem3,2 %2,5 %662 00048 %
Yle yhteensä32,6 %30,2 %1 166 00085 %
MTV318,4 %20,6 %1 120 00082 %
Sub4,7 %4,6 %803 00059 %
AVA2,8 %2,7 %604 00044 %
C More Total2,9 %2,5 %332 00024 %
MTV yhteensä28,8 %30,4 %1 193 00087 %
Nelonen11,3 %16,4 %960 00070 %
Jim3,0 %2,8 %675 00049 %
Liv1,7 %1,5 %580 00042 %
Hero0,8 %1,2 %368 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,8 %21,8 %1 081 00079 %
TV54,9 %4,6 %792 00058 %
Kutonen3,3 %2,9 %632 00046 %
Frii2,8 %2,2 %442 00032 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %36 0003 %
TLC1,7 %1,1 %346 00025 %
Warner Bros. Discovery13,3 %11,2 %981 00072 %
STAR Channel1,9 %1,7 %411 00030 %
National Geographic Channel2,9 %2,2 %501 00037 %
Disney Finland4,7 %3,8 %673 00049 %
Muut4,7 %3,6 %497 00036 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 270 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.