Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 16/2024
Kohderyhmä: Kaikki 10–24-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 924 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 482 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 52 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 2 t 4 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 18 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV19,3 %9,9 %186 00020 %
Yle TV211,3 %6,2 %166 00018 %
Yle Teema&Fem0,7 %0,9 %46 0005 %
Yle yhteensä21,3 %17,0 %286 00031 %
MTV316,4 %19,5 %229 00025 %
Sub5,0 %5,7 %133 00014 %
AVA2,7 %2,8 %78 0008 %
C More Total7,3 %8,1 %45 0005 %
MTV yhteensä31,4 %36,1 %317 00034 %
Nelonen17,8 %18,7 %225 00024 %
Jim2,6 %2,1 %64 0007 %
Liv2,5 %2,8 %43 0005 %
Hero0,4 %0,5 %43 0005 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä23,3 %24,1 %261 00028 %
TV56,1 %6,3 %129 00014 %
Kutonen2,8 %2,7 %82 0009 %
Frii1,8 %1,9 %44 0005 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %4 0000 %
TLC1,2 %1,4 %53 0006 %
Warner Bros. Discovery12,0 %12,3 %195 00021 %
STAR Channel8,3 %7,6 %77 0008 %
National Geographic Channel1,3 %1,3 %67 0007 %
Disney Finland9,6 %9,0 %117 00013 %
Muut6,8 %6,8 %104 00011 %
Yhteensä100,0 %100,0 %482 00052 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.