Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 16/2024
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 288 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 258 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 98 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 38 t 3 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 26 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV133,3 %30,7 %1 240 00096 %
Yle TV26,6 %5,6 %1 091 00085 %
Yle Teema&Fem5,1 %4,5 %989 00077 %
Yle yhteensä44,9 %40,8 %1 246 00097 %
MTV319,9 %22,9 %1 188 00092 %
Sub3,3 %3,3 %832 00065 %
AVA2,4 %2,4 %714 00055 %
C More Total2,1 %1,4 %287 00022 %
MTV yhteensä27,7 %29,9 %1 206 00094 %
Nelonen8,5 %12,3 %1 008 00078 %
Jim2,8 %2,9 %730 00057 %
Liv1,4 %1,4 %691 00054 %
Hero1,0 %1,5 %467 00036 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,7 %18,1 %1 093 00085 %
TV53,0 %2,9 %847 00066 %
Kutonen1,9 %1,5 %530 00041 %
Frii2,1 %1,7 %505 00039 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %8 0001 %
TLC1,6 %1,4 %427 00033 %
Warner Bros. Discovery8,7 %7,7 %950 00074 %
STAR Channel0,9 %0,8 %395 00031 %
National Geographic Channel2,4 %1,3 %489 00038 %
Disney Finland3,2 %2,1 %630 00049 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut2,4 %1,9 %512 00040 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 258 00098 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.