Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 18/2024
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 727 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 282 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 1 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 17 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,4 %25,1 %1 636 00060 %
Yle TV26,8 %4,7 %1 508 00055 %
Yle Teema&Fem4,5 %3,6 %1 056 00039 %
Yle yhteensä38,7 %33,5 %1 918 00070 %
MTV321,8 %24,2 %1 748 00064 %
Sub2,9 %3,3 %1 044 00038 %
AVA3,0 %3,0 %905 00033 %
C More Total0,8 %0,6 %299 00011 %
MTV yhteensä28,5 %31,2 %1 922 00070 %
Nelonen9,6 %13,5 %1 536 00056 %
Jim2,1 %1,9 %852 00031 %
Liv2,1 %2,1 %936 00034 %
Hero1,0 %1,2 %526 00019 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,7 %18,8 %1 735 00064 %
TV55,0 %5,6 %1 174 00043 %
Kutonen2,3 %1,7 %733 00027 %
Frii2,2 %2,0 %549 00020 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %19 0001 %
TLC2,9 %2,4 %618 00023 %
Warner Bros. Discovery12,9 %12,3 %1 466 00054 %
STAR Channel1,7 %1,6 %575 00021 %
National Geographic Channel1,3 %1,0 %513 00019 %
Disney Finland3,0 %2,6 %846 00031 %
Muut2,4 %1,8 %607 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 282 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.