Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 18/2024
Kohderyhmä: Naiset 25–44
Kohderyhmän väestö: 691 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 546 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 79 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 7 t 40 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 6 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV18,6 %10,2 %284 00041 %
Yle TV27,6 %4,5 %284 00041 %
Yle Teema&Fem1,6 %1,3 %116 00017 %
Yle yhteensä17,8 %15,9 %382 00055 %
MTV320,9 %22,6 %373 00054 %
Sub4,5 %5,2 %214 00031 %
AVA2,4 %2,7 %165 00024 %
C More Total0,6 %0,7 %68 00010 %
MTV yhteensä28,5 %31,2 %421 00061 %
Nelonen9,5 %12,8 %310 00045 %
Jim2,8 %2,8 %180 00026 %
Liv3,1 %3,0 %183 00026 %
Hero0,9 %0,8 %87 00013 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,3 %19,4 %386 00056 %
TV510,2 %12,1 %274 00040 %
Kutonen5,0 %3,8 %175 00025 %
Frii3,3 %2,5 %94 00014 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %5 0001 %
TLC3,8 %3,1 %131 00019 %
Warner Bros. Discovery23,6 %23,1 %364 00053 %
STAR Channel6,5 %6,0 %140 00020 %
National Geographic Channel1,9 %1,4 %69 00010 %
Disney Finland8,5 %7,4 %173 00025 %
Muut5,5 %3,1 %146 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %546 00079 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.