Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 18/2024
Kohderyhmä: Miehet 25–44
Kohderyhmän väestö: 739 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 516 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 70 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 7 t 31 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 4 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,6 %10,1 %298 00040 %
Yle TV27,1 %4,0 %291 00039 %
Yle Teema&Fem1,3 %1,5 %132 00018 %
Yle yhteensä19,0 %15,6 %372 00051 %
MTV315,7 %17,8 %347 00047 %
Sub6,0 %5,8 %235 00032 %
AVA1,4 %1,4 %110 00015 %
C More Total2,1 %1,6 %76 00010 %
MTV yhteensä25,2 %26,6 %397 00054 %
Nelonen6,5 %9,1 %272 00037 %
Jim3,4 %3,2 %190 00026 %
Liv2,3 %2,7 %130 00018 %
Hero0,5 %0,5 %63 0009 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,8 %15,5 %332 00045 %
TV514,5 %18,2 %281 00038 %
Kutonen8,4 %7,7 %212 00029 %
Frii1,7 %1,5 %82 00011 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %3 0000 %
TLC1,0 %1,0 %113 00015 %
Warner Bros. Discovery27,2 %30,5 %357 00048 %
STAR Channel6,6 %5,0 %183 00025 %
National Geographic Channel3,2 %2,5 %96 00013 %
Disney Finland9,8 %7,5 %213 00029 %
Muut6,1 %4,3 %185 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %516 00070 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.