Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 18/2024
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 665 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 093 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 79 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 32 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 13 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,4 %22,9 %1 528 00057 %
Yle TV26,9 %4,8 %1 389 00052 %
Yle Teema&Fem3,2 %2,9 %972 00036 %
Yle yhteensä35,4 %30,6 %1 745 00065 %
MTV314,9 %18,4 %1 610 00060 %
Sub5,5 %5,7 %1 152 00043 %
AVA2,1 %2,1 %739 00028 %
C More Total1,7 %1,3 %367 00014 %
MTV yhteensä24,3 %27,6 %1 766 00066 %
Nelonen7,4 %10,2 %1 380 00052 %
Jim2,7 %2,6 %934 00035 %
Liv1,6 %1,9 %802 00030 %
Hero0,8 %1,3 %496 00019 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,6 %16,0 %1 541 00058 %
TV59,0 %11,4 %1 251 00047 %
Kutonen5,6 %4,5 %996 00037 %
Frii1,8 %1,5 %548 00021 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %38 0001 %
TLC0,8 %0,5 %499 00019 %
Warner Bros. Discovery18,4 %19,1 %1 472 00055 %
STAR Channel2,5 %2,4 %635 00024 %
National Geographic Channel3,6 %2,2 %692 00026 %
Disney Finland6,1 %4,6 %955 00036 %
Muut3,9 %2,4 %734 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 093 00079 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.