Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 18/2024
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 430 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 062 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 74 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 7 t 36 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 5 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV19,6 %10,1 %582 00041 %
Yle TV27,3 %4,2 %575 00040 %
Yle Teema&Fem1,5 %1,4 %248 00017 %
Yle yhteensä18,4 %15,7 %754 00053 %
MTV318,3 %20,3 %720 00050 %
Sub5,3 %5,5 %449 00031 %
AVA1,9 %2,1 %275 00019 %
C More Total1,4 %1,2 %144 00010 %
MTV yhteensä26,8 %29,0 %818 00057 %
Nelonen8,0 %11,0 %582 00041 %
Jim3,1 %3,0 %370 00026 %
Liv2,7 %2,8 %313 00022 %
Hero0,7 %0,7 %150 00010 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,5 %17,5 %719 00050 %
TV512,4 %15,0 %555 00039 %
Kutonen6,7 %5,7 %387 00027 %
Frii2,5 %2,0 %176 00012 %
The Discovery Channel0,0 %0,1 %9 0001 %
TLC2,4 %2,1 %244 00017 %
Warner Bros. Discovery25,5 %26,6 %721 00051 %
STAR Channel6,6 %5,5 %323 00023 %
National Geographic Channel2,6 %1,9 %165 00012 %
Disney Finland9,1 %7,4 %387 00027 %
Muut5,8 %3,7 %331 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 062 00074 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.