Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 20/2024
Kohderyhmä: Naiset 65+
Kohderyhmän väestö: 718 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 695 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 30 t 50 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 24 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,7 %28,4 %685 00095 %
Yle TV26,8 %6,1 %544 00076 %
Yle Teema&Fem4,9 %3,7 %461 00064 %
Yle yhteensä43,3 %38,2 %691 00096 %
MTV326,9 %28,5 %651 00091 %
Sub2,4 %2,3 %387 00054 %
AVA2,9 %3,1 %367 00051 %
C More Total0,9 %0,9 %117 00016 %
MTV yhteensä33,2 %34,8 %671 00094 %
Nelonen9,0 %13,3 %551 00077 %
Jim1,8 %1,3 %312 00043 %
Liv2,3 %2,5 %378 00053 %
Hero0,9 %1,4 %230 00032 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,0 %18,5 %585 00081 %
TV52,0 %1,6 %344 00048 %
Kutonen0,6 %0,5 %240 00033 %
Frii1,5 %1,5 %250 00035 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %6 0001 %
TLC2,1 %2,0 %233 00033 %
Warner Bros. Discovery6,2 %5,6 %444 00062 %
STAR Channel0,5 %0,4 %174 00024 %
National Geographic Channel1,1 %0,6 %191 00027 %
Disney Finland1,6 %1,0 %286 00040 %
Muut1,9 %2,1 %219 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %695 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.