Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 21/2024
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 288 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 257 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 98 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 33 t 29 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 47 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,8 %26,5 %1 213 00094 %
Yle TV29,3 %9,6 %1 031 00080 %
Yle Teema&Fem3,3 %2,2 %795 00062 %
Yle yhteensä42,4 %38,3 %1 236 00096 %
MTV328,5 %32,1 %1 170 00091 %
Sub2,4 %2,2 %664 00052 %
AVA2,7 %2,7 %666 00052 %
C More Total1,5 %1,6 %201 00016 %
MTV yhteensä35,1 %38,7 %1 193 00093 %
Nelonen7,6 %10,6 %999 00078 %
Jim1,8 %1,2 %595 00046 %
Liv1,3 %1,3 %578 00045 %
Hero0,7 %1,0 %381 00030 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,4 %14,0 %1 065 00083 %
TV52,1 %1,8 %657 00051 %
Kutonen1,0 %0,6 %415 00032 %
Frii1,5 %1,2 %413 00032 %
The Discovery Channel0,0 %0,1 %9 0001 %
TLC1,4 %1,3 %397 00031 %
Warner Bros. Discovery6,1 %4,9 %787 00061 %
STAR Channel0,8 %0,7 %324 00025 %
National Geographic Channel1,9 %1,0 %427 00033 %
Disney Finland2,7 %1,7 %571 00044 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut2,4 %2,3 %471 00037 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 257 00098 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.