Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 21/2024
Kohderyhmä: Miehet 25–44
Kohderyhmän väestö: 739 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 535 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 73 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 8 t 33 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 13 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV17,9 %8,0 %265 00036 %
Yle TV26,1 %4,5 %281 00038 %
Yle Teema&Fem1,0 %0,9 %103 00014 %
Yle yhteensä15,1 %13,4 %377 00051 %
MTV343,3 %47,4 %447 00061 %
Sub5,1 %4,2 %252 00034 %
AVA0,5 %0,3 %63 0009 %
C More Total1,2 %1,5 %57 0008 %
MTV yhteensä50,1 %53,4 %483 00066 %
Nelonen4,2 %4,9 %248 00034 %
Jim2,1 %2,1 %183 00025 %
Liv1,4 %1,3 %126 00017 %
Hero0,4 %0,6 %46 0006 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä8,1 %8,9 %318 00043 %
TV52,9 %3,1 %180 00024 %
Kutonen2,7 %2,7 %151 00021 %
Frii1,3 %1,3 %79 00011 %
The Discovery Channel0,1 %0,2 %3 0000 %
TLC0,7 %0,5 %78 00011 %
Warner Bros. Discovery7,8 %7,9 %281 00038 %
STAR Channel6,3 %4,6 %152 00021 %
National Geographic Channel1,5 %1,1 %99 00013 %
Disney Finland7,9 %5,7 %199 00027 %
Muut11,3 %10,9 %182 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %535 00073 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.