Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 23/2024
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 013 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 3 923 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 78 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 7 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 18 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV123,3 %22,9 %2 999 00060 %
Yle TV224,6 %21,7 %2 809 00056 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,5 %1 617 00032 %
Yle yhteensä50,9 %47,1 %3 422 00068 %
MTV316,3 %19,4 %3 022 00060 %
Sub3,5 %3,8 %1 896 00038 %
AVA2,5 %3,1 %1 396 00028 %
C More Total0,7 %0,5 %544 00011 %
MTV yhteensä23,0 %26,7 %3 319 00066 %
Nelonen6,1 %7,7 %2 439 00049 %
Jim1,8 %1,9 %1 471 00029 %
Liv1,7 %1,8 %1 445 00029 %
Hero0,8 %1,1 %874 00017 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,4 %12,5 %2 818 00056 %
TV53,0 %3,0 %1 759 00035 %
Kutonen1,9 %1,7 %1 273 00025 %
Frii2,2 %1,7 %968 00019 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %49 0001 %
TLC1,7 %1,4 %876 00017 %
Warner Bros. Discovery9,3 %8,4 %2 344 00047 %
STAR Channel2,1 %2,0 %963 00019 %
National Geographic Channel2,2 %1,6 %1 023 00020 %
Disney Finland4,3 %3,6 %1 544 00031 %
Muut2,2 %1,7 %1 266 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %3 923 00078 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.