Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 23/2024
Kohderyhmä: Naiset 45–64
Kohderyhmän väestö: 683 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 601 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 51 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 24 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV119,9 %20,5 %490 00072 %
Yle TV220,6 %18,5 %456 00067 %
Yle Teema&Fem2,8 %2,1 %266 00039 %
Yle yhteensä43,3 %41,1 %549 00080 %
MTV316,7 %18,6 %506 00074 %
Sub4,0 %4,6 %319 00047 %
AVA4,0 %4,2 %264 00039 %
C More Total0,5 %0,1 %77 00011 %
MTV yhteensä25,1 %27,6 %547 00080 %
Nelonen7,0 %9,0 %390 00057 %
Jim1,9 %2,0 %214 00031 %
Liv2,9 %3,0 %275 00040 %
Hero1,1 %1,5 %171 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,9 %15,5 %465 00068 %
TV53,2 %3,0 %308 00045 %
Kutonen2,0 %1,9 %220 00032 %
Frii4,3 %3,5 %190 00028 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %6 0001 %
TLC3,7 %3,1 %180 00026 %
Warner Bros. Discovery13,1 %11,7 %414 00061 %
STAR Channel1,8 %1,5 %131 00019 %
National Geographic Channel1,4 %1,5 %158 00023 %
Disney Finland3,2 %3,0 %228 00033 %
Muut2,5 %1,1 %158 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %601 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.