Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 23/2024
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 665 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 040 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 77 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 15 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 11 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV123,2 %23,0 %1 486 00056 %
Yle TV227,9 %25,2 %1 475 00055 %
Yle Teema&Fem2,2 %1,9 %779 00029 %
Yle yhteensä53,3 %50,1 %1 759 00066 %
MTV313,3 %16,3 %1 497 00056 %
Sub4,2 %4,5 %1 031 00039 %
AVA1,9 %2,4 %641 00024 %
C More Total0,8 %0,7 %283 00011 %
MTV yhteensä20,1 %23,9 %1 659 00062 %
Nelonen5,8 %7,0 %1 251 00047 %
Jim2,0 %2,1 %800 00030 %
Liv1,2 %1,4 %664 00025 %
Hero0,6 %0,9 %387 00015 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,5 %11,3 %1 438 00054 %
TV53,3 %3,5 %947 00036 %
Kutonen2,5 %2,1 %733 00027 %
Frii1,5 %1,1 %464 00017 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %32 0001 %
TLC0,5 %0,3 %383 00014 %
Warner Bros. Discovery8,6 %7,8 %1 212 00045 %
STAR Channel2,8 %2,7 %553 00021 %
National Geographic Channel3,3 %2,3 %615 00023 %
Disney Finland6,0 %5,0 %882 00033 %
Muut2,7 %2,0 %690 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 040 00077 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.