Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 23/2024
Kohderyhmä: Naiset 25–44
Kohderyhmän väestö: 691 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 511 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 74 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 7 t 8 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 1 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,4 %13,4 %281 00041 %
Yle TV227,9 %21,7 %286 00041 %
Yle Teema&Fem0,6 %0,5 %73 00011 %
Yle yhteensä39,0 %35,6 %383 00055 %
MTV319,9 %22,8 %325 00047 %
Sub2,9 %3,6 %167 00024 %
AVA2,0 %2,4 %111 00016 %
C More Total0,8 %0,8 %54 0008 %
MTV yhteensä25,5 %29,7 %391 00057 %
Nelonen8,3 %10,2 %253 00037 %
Jim1,6 %1,7 %107 00016 %
Liv2,5 %1,9 %136 00020 %
Hero1,2 %1,5 %69 00010 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,7 %15,3 %317 00046 %
TV53,5 %4,0 %140 00020 %
Kutonen2,1 %1,9 %83 00012 %
Frii4,3 %2,2 %84 00012 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %6 0001 %
TLC2,5 %2,5 %90 00013 %
Warner Bros. Discovery13,4 %11,5 %246 00036 %
STAR Channel5,3 %5,3 %104 00015 %
National Geographic Channel1,2 %0,7 %43 0006 %
Disney Finland6,5 %6,0 %134 00019 %
Muut2,1 %1,9 %150 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %511 00074 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.