Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 25/2024
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 392 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 188 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 78 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 15 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 2 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV122,8 %22,7 %2 790 00052 %
Yle TV228,4 %31,2 %3 156 00059 %
Yle Teema&Fem3,5 %2,9 %1 743 00032 %
Yle yhteensä54,7 %56,8 %3 765 00070 %
MTV313,7 %15,5 %2 774 00051 %
Sub3,5 %3,1 %1 898 00035 %
AVA2,8 %3,1 %1 368 00025 %
C More Total0,6 %0,2 %453 0008 %
MTV yhteensä20,5 %21,9 %3 180 00059 %
Nelonen4,6 %4,4 %2 232 00041 %
Jim2,2 %2,0 %1 392 00026 %
Liv1,5 %1,5 %1 343 00025 %
Hero0,7 %1,0 %839 00016 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,1 %9,0 %2 728 00051 %
TV52,8 %2,6 %1 607 00030 %
Kutonen1,8 %1,2 %1 196 00022 %
Frii2,0 %1,7 %902 00017 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %43 0001 %
TLC1,9 %1,6 %885 00016 %
Warner Bros. Discovery8,6 %7,2 %2 146 00040 %
STAR Channel2,5 %2,3 %1 073 00020 %
National Geographic Channel2,4 %1,5 %1 055 00020 %
Disney Finland4,8 %3,8 %1 578 00029 %
Muut2,4 %1,4 %1 190 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 188 00078 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.