Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 25/2024
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 288 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 219 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 29 t 3 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 9 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV132,4 %31,6 %1 184 00092 %
Yle TV219,1 %20,3 %1 000 00078 %
Yle Teema&Fem4,7 %4,3 %840 00065 %
Yle yhteensä56,1 %56,2 %1 203 00093 %
MTV316,6 %19,6 %1 118 00087 %
Sub2,8 %2,8 %702 00054 %
AVA3,1 %3,5 %633 00049 %
C More Total0,5 %0,1 %199 00015 %
MTV yhteensä23,1 %26,0 %1 144 00089 %
Nelonen3,8 %3,7 %818 00064 %
Jim2,2 %1,7 %566 00044 %
Liv1,6 %1,4 %564 00044 %
Hero0,8 %1,2 %393 00031 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä8,3 %8,0 %953 00074 %
TV52,6 %2,3 %654 00051 %
Kutonen1,3 %0,7 %433 00034 %
Frii1,6 %1,5 %412 00032 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %7 0001 %
TLC1,7 %1,5 %368 00029 %
Warner Bros. Discovery7,4 %6,0 %752 00058 %
STAR Channel1,0 %0,8 %359 00028 %
National Geographic Channel2,2 %1,4 %459 00036 %
Disney Finland3,2 %2,2 %575 00045 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut2,0 %1,7 %447 00035 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 219 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.