Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 25/2024
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 727 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 125 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 78 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 13 t 36 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 57 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,2 %23,6 %1 431 00052 %
Yle TV221,1 %22,8 %1 485 00054 %
Yle Teema&Fem4,3 %3,5 %881 00032 %
Yle yhteensä49,6 %49,8 %1 895 00069 %
MTV317,5 %19,8 %1 477 00054 %
Sub2,7 %2,4 %867 00032 %
AVA3,7 %4,2 %747 00027 %
C More Total0,5 %0,2 %216 0008 %
MTV yhteensä24,4 %26,6 %1 648 00060 %
Nelonen5,2 %5,1 %1 133 00042 %
Jim2,0 %1,9 %663 00024 %
Liv2,0 %2,0 %714 00026 %
Hero0,7 %1,0 %397 00015 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,9 %9,9 %1 384 00051 %
TV52,9 %2,4 %783 00029 %
Kutonen1,1 %1,0 %500 00018 %
Frii3,0 %2,7 %492 00018 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %14 0001 %
TLC3,3 %2,7 %499 00018 %
Warner Bros. Discovery10,2 %8,8 %1 077 00040 %
STAR Channel1,9 %2,1 %482 00018 %
National Geographic Channel1,7 %1,3 %451 00017 %
Disney Finland3,7 %3,4 %723 00027 %
Muut2,3 %1,4 %558 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 125 00078 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.