Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 25/2024
Kohderyhmä: Miehet 45–64
Kohderyhmän väestö: 688 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 609 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 55 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 34 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV119,3 %19,2 %490 00071 %
Yle TV234,6 %38,3 %489 00071 %
Yle Teema&Fem2,4 %2,2 %309 00045 %
Yle yhteensä56,3 %59,7 %573 00083 %
MTV310,3 %10,6 %465 00068 %
Sub4,7 %4,2 %358 00052 %
AVA2,2 %2,8 %232 00034 %
C More Total0,5 %0,2 %65 00010 %
MTV yhteensä17,7 %17,8 %518 00075 %
Nelonen4,0 %4,5 %394 00057 %
Jim2,4 %2,5 %319 00046 %
Liv1,2 %1,3 %255 00037 %
Hero0,8 %1,0 %176 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä8,5 %9,3 %483 00070 %
TV53,3 %3,1 %304 00044 %
Kutonen3,3 %2,1 %280 00041 %
Frii1,4 %0,7 %169 00025 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %18 0003 %
TLC0,5 %0,5 %147 00021 %
Warner Bros. Discovery8,7 %6,5 %392 00057 %
STAR Channel2,8 %2,9 %243 00035 %
National Geographic Channel3,7 %2,3 %237 00034 %
Disney Finland6,6 %5,2 %348 00051 %
Muut2,3 %1,5 %204 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %609 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.