Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 25/2024
Kohderyhmä: Naiset 25–44
Kohderyhmän väestö: 691 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 498 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 72 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 7 t 25 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 4 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV17,0 %9,2 %224 00032 %
Yle TV233,5 %37,3 %332 00048 %
Yle Teema&Fem2,1 %1,0 %114 00016 %
Yle yhteensä42,6 %47,5 %410 00059 %
MTV314,3 %16,0 %259 00037 %
Sub3,4 %2,7 %176 00025 %
AVA2,0 %2,2 %116 00017 %
C More Total0,9 %0,4 %48 0007 %
MTV yhteensä20,5 %21,3 %333 00048 %
Nelonen6,2 %6,5 %203 00029 %
Jim2,3 %2,2 %113 00016 %
Liv1,7 %2,4 %106 00015 %
Hero0,4 %0,4 %58 0008 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,5 %11,6 %269 00039 %
TV52,5 %2,7 %129 00019 %
Kutonen1,8 %1,5 %100 00014 %
Frii5,0 %3,6 %80 00012 %
The Discovery Channel0,0 %0,1 %6 0001 %
TLC4,8 %2,7 %80 00011 %
Warner Bros. Discovery14,1 %10,5 %225 00032 %
STAR Channel6,1 %6,7 %94 00014 %
National Geographic Channel1,8 %0,9 %59 0008 %
Disney Finland7,9 %7,6 %124 00018 %
Muut4,4 %1,5 %129 00019 %
Yhteensä100,0 %100,0 %498 00072 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.