Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 25/2024
Kohderyhmä: Miehet 25–44
Kohderyhmän väestö: 739 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 525 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 71 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 9 t 37 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 22 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV17,4 %8,5 %240 00032 %
Yle TV250,5 %58,9 %400 00054 %
Yle Teema&Fem1,3 %0,9 %99 00013 %
Yle yhteensä59,1 %68,3 %437 00059 %
MTV37,3 %7,0 %243 00033 %
Sub5,1 %3,7 %236 00032 %
AVA1,0 %0,6 %91 00012 %
C More Total0,8 %0,1 %39 0005 %
MTV yhteensä14,2 %11,5 %355 00048 %
Nelonen4,6 %3,9 %208 00028 %
Jim2,8 %2,9 %100 00013 %
Liv1,0 %0,6 %88 00012 %
Hero0,4 %0,7 %49 0007 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä8,8 %8,0 %259 00035 %
TV52,3 %2,5 %158 00021 %
Kutonen2,7 %1,7 %124 00017 %
Frii1,4 %0,9 %40 0005 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %9 0001 %
TLC0,7 %0,7 %79 00011 %
Warner Bros. Discovery7,1 %5,9 %253 00034 %
STAR Channel6,4 %4,3 %115 00016 %
National Geographic Channel1,9 %1,2 %79 00011 %
Disney Finland8,4 %5,5 %148 00020 %
Muut2,5 %0,7 %143 00019 %
Yhteensä100,0 %100,0 %525 00071 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.