Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 24/2024
Kohderyhmä: Miehet 45–64
Kohderyhmän väestö: 688 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 612 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 21 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 46 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV120,4 %18,9 %509 00074 %
Yle TV232,7 %35,0 %514 00075 %
Yle Teema&Fem2,1 %1,6 %280 00041 %
Yle yhteensä55,2 %55,6 %577 00084 %
MTV313,6 %14,1 %518 00075 %
Sub3,5 %3,0 %377 00055 %
AVA2,4 %3,2 %249 00036 %
C More Total0,8 %0,5 %72 00010 %
MTV yhteensä20,3 %20,8 %552 00080 %
Nelonen4,8 %5,3 %412 00060 %
Jim2,0 %2,0 %272 00040 %
Liv1,0 %1,2 %243 00035 %
Hero0,9 %1,2 %176 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä8,7 %9,7 %475 00069 %
TV52,6 %2,6 %330 00048 %
Kutonen3,1 %2,4 %304 00044 %
Frii1,4 %1,2 %200 00029 %
The Discovery Channel0,4 %0,2 %36 0005 %
TLC0,5 %0,3 %141 00021 %
Warner Bros. Discovery7,9 %6,8 %408 00059 %
STAR Channel2,2 %2,6 %196 00028 %
National Geographic Channel3,3 %2,7 %261 00038 %
Disney Finland5,4 %5,4 %323 00047 %
Muut2,8 %1,8 %224 00033 %
Yhteensä100,0 %100,0 %612 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.