Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 24/2024
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 430 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 037 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 73 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 7 t 59 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 8 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV18,1 %7,0 %522 00036 %
Yle TV239,7 %41,2 %743 00052 %
Yle Teema&Fem0,9 %0,7 %155 00011 %
Yle yhteensä48,8 %49,0 %841 00059 %
MTV315,0 %15,7 %595 00042 %
Sub4,9 %4,3 %362 00025 %
AVA1,9 %2,3 %184 00013 %
C More Total0,8 %0,4 %111 0008 %
MTV yhteensä22,5 %22,7 %711 00050 %
Nelonen5,1 %6,1 %461 00032 %
Jim2,0 %1,8 %239 00017 %
Liv1,2 %0,9 %226 00016 %
Hero0,6 %0,9 %132 0009 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä8,9 %9,7 %605 00042 %
TV53,8 %4,2 %343 00024 %
Kutonen2,2 %2,4 %260 00018 %
Frii2,3 %2,0 %147 00010 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %3 0000 %
TLC2,6 %2,0 %184 00013 %
Warner Bros. Discovery10,9 %10,5 %523 00037 %
STAR Channel4,7 %3,9 %251 00018 %
National Geographic Channel1,8 %1,9 %144 00010 %
Disney Finland6,5 %5,8 %329 00023 %
Muut2,6 %2,3 %344 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 037 00073 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.