Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 24/2024
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 471 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 944 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 79 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 53 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 25 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV122,3 %20,8 %1 404 00057 %
Yle TV233,5 %35,2 %1 611 00065 %
Yle Teema&Fem1,9 %1,6 %769 00031 %
Yle yhteensä57,8 %57,6 %1 752 00071 %
MTV313,2 %14,2 %1 422 00058 %
Sub3,6 %3,3 %1 006 00041 %
AVA2,2 %2,8 %649 00026 %
C More Total0,9 %0,4 %276 00011 %
MTV yhteensä19,9 %20,7 %1 574 00064 %
Nelonen4,5 %5,2 %1 153 00047 %
Jim2,0 %1,8 %708 00029 %
Liv0,9 %1,0 %636 00026 %
Hero0,8 %1,1 %511 00021 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä8,2 %9,2 %1 333 00054 %
TV52,8 %2,9 %892 00036 %
Kutonen2,4 %1,7 %722 00029 %
Frii1,3 %1,1 %474 00019 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %46 0002 %
TLC0,6 %0,5 %418 00017 %
Warner Bros. Discovery7,2 %6,4 %1 121 00045 %
STAR Channel2,3 %2,4 %569 00023 %
National Geographic Channel2,7 %2,1 %648 00026 %
Disney Finland5,0 %4,5 %895 00036 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut2,3 %1,7 %723 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 944 00079 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.