Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 26/2024
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 542 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 989 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 78 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 33 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 5 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,2 %23,4 %1 377 00054 %
Yle TV221,2 %23,2 %1 444 00057 %
Yle Teema&Fem4,2 %3,4 %940 00037 %
Yle yhteensä49,6 %50,0 %1 764 00069 %
MTV318,9 %21,0 %1 444 00057 %
Sub3,0 %2,9 %900 00035 %
AVA4,0 %4,5 %726 00029 %
C More Total1,0 %0,4 %252 00010 %
MTV yhteensä26,8 %28,7 %1 617 00064 %
Nelonen4,6 %4,7 %1 120 00044 %
Jim1,9 %1,8 %645 00025 %
Liv1,9 %1,7 %647 00025 %
Hero0,6 %0,7 %423 00017 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,0 %8,9 %1 372 00054 %
TV52,5 %2,0 %745 00029 %
Kutonen1,0 %0,9 %497 00020 %
Frii2,6 %2,2 %506 00020 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %18 0001 %
TLC2,9 %2,5 %503 00020 %
Warner Bros. Discovery9,1 %7,7 %1 099 00043 %
STAR Channel1,9 %1,8 %456 00018 %
National Geographic Channel1,8 %1,2 %445 00017 %
Disney Finland3,7 %3,0 %690 00027 %
Muut1,9 %1,7 %548 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 989 00078 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.