Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 26/2024
Kohderyhmä: Naiset 65+
Kohderyhmän väestö: 718 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 666 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 28 t 21 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 3 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV132,2 %31,1 %645 00090 %
Yle TV217,2 %16,8 %539 00075 %
Yle Teema&Fem5,3 %4,6 %506 00070 %
Yle yhteensä54,7 %52,5 %658 00092 %
MTV321,5 %24,9 %603 00084 %
Sub1,9 %2,1 %365 00051 %
AVA4,1 %4,5 %330 00046 %
C More Total0,6 %0,2 %105 00015 %
MTV yhteensä28,1 %31,6 %619 00086 %
Nelonen3,7 %3,9 %473 00066 %
Jim1,7 %1,5 %277 00039 %
Liv1,6 %1,3 %299 00042 %
Hero0,3 %0,4 %185 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä7,3 %7,1 %522 00073 %
TV51,8 %1,4 %321 00045 %
Kutonen0,6 %0,4 %184 00026 %
Frii1,4 %1,4 %208 00029 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %3 0000 %
TLC2,4 %2,0 %212 00030 %
Warner Bros. Discovery6,2 %5,1 %425 00059 %
STAR Channel0,5 %0,5 %155 00022 %
National Geographic Channel1,8 %1,1 %197 00027 %
Disney Finland2,3 %1,7 %263 00037 %
Muut1,4 %2,0 %218 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %666 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.