Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 26/2024
Kohderyhmä: Naiset 45–64
Kohderyhmän väestö: 683 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 601 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 2 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 9 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV118,6 %19,7 %445 00065 %
Yle TV222,1 %26,0 %426 00062 %
Yle Teema&Fem3,5 %2,5 %298 00044 %
Yle yhteensä44,2 %48,2 %529 00077 %
MTV316,9 %17,5 %454 00066 %
Sub3,6 %2,9 %298 00044 %
AVA4,8 %5,3 %247 00036 %
C More Total1,5 %0,7 %71 00010 %
MTV yhteensä26,9 %26,4 %513 00075 %
Nelonen5,1 %5,2 %338 00050 %
Jim2,0 %2,3 %209 00031 %
Liv2,7 %2,3 %215 00031 %
Hero0,8 %1,1 %140 00020 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,6 %10,8 %426 00062 %
TV53,6 %2,4 %251 00037 %
Kutonen0,9 %0,9 %170 00025 %
Frii3,7 %3,4 %180 00026 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %6 0001 %
TLC3,2 %3,1 %163 00024 %
Warner Bros. Discovery11,7 %9,8 %330 00048 %
STAR Channel2,3 %1,8 %147 00022 %
National Geographic Channel2,2 %1,5 %162 00024 %
Disney Finland4,5 %3,4 %223 00033 %
Muut2,4 %1,4 %179 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %601 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.