Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 27/2024
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 392 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 160 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 77 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 54 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 8 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV123,9 %21,6 %2 840 00053 %
Yle TV224,1 %30,1 %3 325 00062 %
Yle Teema&Fem2,8 %2,0 %1 644 00030 %
Yle yhteensä50,8 %53,6 %3 772 00070 %
MTV315,7 %16,8 %2 942 00055 %
Sub3,4 %3,2 %1 972 00037 %
AVA2,8 %3,0 %1 413 00026 %
C More Total0,6 %0,3 %474 0009 %
MTV yhteensä22,4 %23,3 %3 235 00060 %
Nelonen5,6 %5,7 %2 509 00047 %
Jim2,1 %1,9 %1 475 00027 %
Liv1,5 %1,2 %1 298 00024 %
Hero0,4 %0,4 %539 00010 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,5 %9,3 %2 870 00053 %
TV52,8 %2,8 %1 785 00033 %
Kutonen2,1 %1,5 %1 379 00026 %
Frii2,2 %1,8 %1 047 00019 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %36 0001 %
TLC1,7 %1,4 %1 012 00019 %
Warner Bros. Discovery9,3 %7,7 %2 458 00046 %
STAR Channel2,5 %2,2 %1 173 00022 %
National Geographic Channel2,6 %1,7 %1 092 00020 %
Disney Finland5,1 %3,9 %1 698 00031 %
Muut2,9 %2,2 %1 339 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 160 00077 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.