Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 28/2024
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 392 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 041 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 75 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 13 t 54 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 59 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,4 %26,2 %2 837 00053 %
Yle TV217,5 %17,3 %3 307 00061 %
Yle Teema&Fem2,8 %2,0 %1 685 00031 %
Yle yhteensä46,7 %45,6 %3 667 00068 %
MTV316,4 %18,8 %2 849 00053 %
Sub3,9 %4,2 %1 951 00036 %
AVA2,6 %2,8 %1 291 00024 %
C More Total0,8 %0,2 %521 00010 %
MTV yhteensä23,8 %25,9 %3 177 00059 %
Nelonen5,3 %5,7 %2 285 00042 %
Jim2,3 %2,1 %1 460 00027 %
Liv1,6 %1,5 %1 232 00023 %
Hero0,5 %0,7 %633 00012 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,7 %10,0 %2 721 00050 %
TV54,4 %4,3 %1 796 00033 %
Kutonen2,3 %2,0 %1 224 00023 %
Frii1,9 %1,6 %964 00018 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %38 0001 %
TLC1,8 %1,4 %925 00017 %
Warner Bros. Discovery10,9 %9,5 %2 335 00043 %
STAR Channel2,4 %2,4 %1 088 00020 %
National Geographic Channel2,7 %1,9 %1 040 00019 %
Disney Finland5,1 %4,3 %1 578 00029 %
Muut4,0 %4,7 %1 480 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 041 00075 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.