Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 28/2024
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 542 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 967 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 77 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 46 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 7 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,1 %26,8 %1 428 00056 %
Yle TV214,2 %13,9 %1 573 00062 %
Yle Teema&Fem3,2 %1,9 %850 00033 %
Yle yhteensä44,5 %42,6 %1 786 00070 %
MTV319,3 %21,4 %1 430 00056 %
Sub3,3 %3,5 %908 00036 %
AVA3,5 %3,8 %711 00028 %
C More Total0,6 %0,1 %226 0009 %
MTV yhteensä26,7 %28,9 %1 584 00062 %
Nelonen5,1 %5,7 %1 104 00043 %
Jim2,0 %1,9 %666 00026 %
Liv2,1 %1,9 %652 00026 %
Hero0,6 %0,8 %324 00013 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,8 %10,2 %1 347 00053 %
TV54,2 %4,0 %826 00033 %
Kutonen1,2 %1,2 %499 00020 %
Frii2,5 %2,0 %480 00019 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %7 0000 %
TLC2,8 %2,3 %504 00020 %
Warner Bros. Discovery11,0 %9,7 %1 113 00044 %
STAR Channel1,9 %1,8 %464 00018 %
National Geographic Channel1,7 %1,3 %441 00017 %
Disney Finland3,5 %3,1 %687 00027 %
Muut4,5 %5,5 %696 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 967 00077 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.