Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 28/2024
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 430 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 976 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 68 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 7 t 23 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 3 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV19,1 %10,7 %512 00036 %
Yle TV229,1 %28,2 %755 00053 %
Yle Teema&Fem1,2 %1,1 %196 00014 %
Yle yhteensä39,4 %40,1 %842 00059 %
MTV314,2 %14,9 %569 00040 %
Sub6,6 %6,4 %432 00030 %
AVA1,7 %2,1 %165 00012 %
C More Total0,4 %0,0 %56 0004 %
MTV yhteensä22,9 %23,3 %689 00048 %
Nelonen6,3 %6,6 %466 00033 %
Jim2,6 %3,0 %283 00020 %
Liv1,7 %1,5 %200 00014 %
Hero0,5 %0,6 %122 0009 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,1 %11,7 %611 00043 %
TV54,9 %5,6 %361 00025 %
Kutonen4,2 %4,6 %251 00018 %
Frii2,4 %1,7 %157 00011 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %3 0000 %
TLC2,5 %2,0 %201 00014 %
Warner Bros. Discovery14,1 %14,1 %538 00038 %
STAR Channel6,9 %6,5 %293 00021 %
National Geographic Channel2,1 %1,7 %159 00011 %
Disney Finland8,9 %8,2 %353 00025 %
Muut3,7 %2,6 %295 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %976 00068 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.